Fatsa’da Görev Yapan Öğretmenler İçin Kişisel Gelişim Eğitimi
Fatsa’da Görev Yapan Öğretmenler İçin Kişisel Gelişim Eğitimi
Projenin Amacı ve Hedefi:
Doğu Karadeniz Kalkınma Ajansı tarafından finanse edilen 2014 yılı 1. Dönem Teknik Destek Programı kapsamında yararlanıcı kuruluş olan Fatsa İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’ ne bağlı olarak görev yapan öğretmenlere kişisel gelişim eğitimleri verilmiştir. KARDER adına 8 uzman tarafından 440 öğretmen ve okul yöneticisine eğitimler verilmiştir.
Proje Faaliyetleri:
Fatsa İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’ ne bağlı olarak görev yapan öğretmenlere teorik ve uygulamalı olarak kişisel gelişim eğitimleri verilmiştir. Eğitim konularından bazıları;
• İş gücü piyasası
• Girişimcilik
• Etkili iletişim
• Akran zorbalığı
• Motivasyon
• Aile içi iletişim
Yürütücü/Ortaklar:
KARDER
Yararlanıcı:
Fatsa İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
Süre:
16-21 Haziran 2014 (8 Gün)
Türkiye’de Mesleki ve Teknik Eğitimin Kalitesinin Arttırması Projesi- METEK
Türkiye’de Mesleki ve Teknik Eğitimin Kalitesinin Arttırması Projesi- METEK
Projenin Amacı ve Hedefi:
Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilen, Milli Eğitim Bakanlığı’nın yararlanıcı olduğu METEK projesi; İş dünyasının ve öğrencilerin ihtiyaç duyduğu kalitede; güncel, nitelikli, ölçülebilir ve sürdürülebilir bir mesleki ve teknik eğitime ulaşmak için; Kalite, Eğitim ve İletişim üst başlıkları altında çok yönlü faaliyetler gerçekleştirmeyi hedeflemektedir.
Proje Faaliyetleri:
Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilen, Milli Eğitim Bakanlığı’nın yararlanıcı olduğu Türkiye’de Mesleki ve Teknik Eğitimin Kalitesinin Arttırılması METEK Projesine, KARDER çeşitli başlıklar dahilinde Türkiye’ nin çeşitli illerinde düzenlenen çalıştaylara uzman desteği sağlamış ve eğitimler vermiştir.
Eğitim ve Çalıştay konularından bazıları;
• Kariyer Danışmanlığı Yöntem ve Uygulamaları
• Dezavantajlı Gruplara Yönelik Kariyer Danışmanlığı
• Mesleki Rehberlik Hizmetleri ve Uygulamalar
Yürütücü/Ortaklar:
Norm Consulting Danışmanlık / KARDER
Yararlanıcı:
Milli Eğitim Bakanlığı
Süre:
2012-2014
Kariyer Danışmanlarının El Çantası-Naviguide
Kariyer Danışmanlarının El Çantası-Naviguide
Projenin Amacı ve Hedefi:
KARDER olarak oartağı olduğumuz “Grup Ortamında Mesleki Yönlendirmede Uluslararası Yöntem Veri Seti-NAVIGUIDE” projesi kapsamında rehberlik hizmetlerinde kullanılacak, oyun temelli 102 adet yöntem geliştirilmiştir. Bu yöntemler rehberlik hizmetinin tüm aşamalarını kapsayacak şekilde; karşısındakini tanımaktan meslek seçimine, iş arama becerilerinden kişisel gelişime kadar geniş bir yelpazeye yayılmıştır.
Proje Faaliyetleri:
• Eğitim verilecek illerde danışmanlık hizmeti veren uzmanlara görev yaptıkları alanda ihtiyaç anketi uygulanmıştır.
• Bu anket sonuçları temel alınarak eğitimleri verilecek olan yöntemler belirlenmiştir.
• 9 ilde (Ankara, Samsun, Malatya, Rize, Erzincan, Ağrı, Diyarbakır, Kastamonu, Sivas) danışmanlık hizmeti sunan uzmanlara danışmanlık hizmetleri sırasında daha verimli sonuçlar almalarına yardımcı olabilecek rehberlik yöntemlerine yönelik uygulamalı şekilde 1’er günlük eğitici eğitimleri verilmiştir.
Yürütücü/Ortaklar:
KARDER
Yararlanıcı:
MEB, İŞKUR, Üniversite Kariyer Merkezleri, Belediyeler ve firmaların insan kaynakları bölümlerinde çalışan ve rehberlik hizmeti sunan uzmanlar, öğretmenler.
Süre:
2012 Mayıs-2014 Mayıs
Doğu Akdeniz Kalkınma Ajansı(DOĞAKA) Eğitim İhtiyaç Analizinin Belirlenmesi ve Giderilmesine Yönelik Danışmanlık ve Eğitim Hizmeti Sağlanması
Doğu Akdeniz Kalkınma Ajansı(DOĞAKA) Eğitim İhtiyaç Analizinin Belirlenmesi ve Giderilmesine Yönelik Danışmanlık ve Eğitim Hizmeti Sağlanması
Projenin Amacı ve Hedefi:
Eğitim analiz çalışmasının yapılması ve gerekli eğitimlerin organize edilmesi ve ekonomik, sosyal ve kültürel kalkınmayı sağlamak için bölgede yapılacak araştırma faaliyetleri üzerine bir master plan geliştirilmesidir.
Proje Faaliyetleri:
• Ajans personeline eğitim verilmesi,
• Yöneticilere eğitim verilmesi,
• Hibe yararlanıcılarına eğitim verilmesi,
• Araştırma master planı geliştirilmesi.
Eğitim konularından bazıları;
• Proje Döngüsü Yönetimi,
• Bölgesel Kalkınma,
• Stratejik Planlama,
• Performans Yönetimi,
• İstatistiksel Veri Toplama ve Veri Analizi,
• Görünürlük,
• İnsan Kaynakları Planlaması,
• İzleme ve Değerlendirme,
• Kişisel Gelişim,
• Yenilikçilik,
• Risk Analizi,
• İş Hukuku,
• E-ticaret
• Kalite Sistemleri
Yürütücü/Ortaklar:
EDUSER/KARDER
Yararlanıcı:
Doğu Akdeniz Kalkınma Ajansı (DOĞAKA)
Süre:
08/2010-12/2010
Aksaray İlinin Gelişim Stratejisinin Hazırlanması Projesi Kapsamında Verilen Eğitimler
Aksaray İlinin Gelişim Stratejisinin Hazırlanması Projesi Kapsamında Verilen Eğitimler
Projenin Amacı ve Hedefi:
Projenin amacı Aksaray ilinin gelişim stratejisinin hazırlanmasıdır. Proje kapsamında Aksaray’daki sanayi, turizm ve tarım sektörlerindeki mevcut durum incelenmiş ve her bir sektöre yönelik strateji planı geliştirilmiştir. Ayrıca Aksaray İl Özel İdaresi personeline yönelik çeşitli eğitimler düzenlenmiştir.
Proje Faaliyetleri:
• İl Özel İdaresi personeline eğitim verilmesi,
• Aksaray’da sanayi, turizm ve tarım sektöründeki mevcut durumun analiz edilmesi,
• Bu sektörleri geliştirmek için gelecek stratejilerinin belirlenmesi,
• Mikro girişim projelerine teşvik,
• Yenilikçi yatırım alanlarının belirlenmesi.
Yürütücü/Ortaklar:
KARDER
Yararlanıcı:
Aksaray İl Özel İdaresi
Süre:
11/2009-11/2010
Stratejik Planlama ve Performans Yönetimi Eğitimi
Stratejik Planlama ve Performans Yönetimi Eğitimi
Projenin Amacı ve Hedefi:
Projenin amacı Özelleştirme İdaresinin stratejik planının yapılması ve buna bağlı olarak kapasite ve hizmet gelişiminin arttırılmasıdır. Ayrıca, proje faaliyetleri Özelleştirme İdaresi personelinin yaşam boyu öğrenme sürecine katkıda bulunmuştur.
Proje Faaliyetleri:
• Özelleştirme İdaresinin İnsan Kaynakları Biriminde görev yapan personele stratejik planlama ve performans yönetimi eğitimi verilmesi
• Kurum bünyesinde performans değerlendirme sistemi kurulması ve pilot uygulama
• Kurum bünyesinde mevcut pozisyonlar için yeterlilik kriterlerinin belirlenmesi
Yürütücü/Ortaklar:
KARDER
Yararlanıcı:
Özelleştirme İdaresi
Süre:
05/2007- 05/2008
Türk Petrolleri Anonim Ortaklığı Performans Değerlendirme Sisteminin Kurulması
Türk Petrolleri Anonim Ortaklığı Performans Değerlendirme Sisteminin Kurulması
Projenin Amacı ve Hedefi:
Kurumun İnsan Kaynakları Yönetimi sisteminin geliştirilmesi ve performans değerlendirme sisteminin kurulmasıyla, istihdam hizmetlerinin modernizasyonu amaçlanmaktadır.
Proje Faaliyetleri:
• TPAO’nun performans değerlendirme sisteminin kurulması ve test edilmesi,
• Tüm departmanlardaki tüm pozisyonlar için yeterlilik kriterlerinin belirlenmesi,
• Kurumun insan kaynakları personelinin eğitilmesi.
Yürütücü/Ortaklar:
KARDER
Yararlanıcı:
Türkiye Petrolleri Anonim Ortaklığı
Süre:
05/2006-03/2007
Türkiye Radyo ve Televizyon Kurumu Aday Memurların Temel Eğitim Programı
Türkiye Radyo ve Televizyon Kurumu Aday Memurların Temel Eğitim Programı
- Projenin Amacı ve Hedefi:
Bu eğitimin amacı TRT Aday Memurlarının temel eğitim ihtiyaçlarının karşılanması yoluyla mesleklerine yönelik sahip olmaları gereken temel bilgileri edinmelerini sağlamak ve disiplinli, yetkin memurlar olarak hizmet vermelerine katkıda bulunmaktadır.
- Proje Faaliyetleri:
İlgili alanada eğitimlerin organize edilmesi ve sağlanmasıdır.
- Eğitim konularından bazıları;
• İletişim,
• Halkla İlişkiler,
• İnsan Hakları,
• Anayasa,
• Türk Devrim Tarihi,
• Devlet Teşkilatı,
• Yazışma Kuralları
- Yürütücü/Ortaklar:
KARDER
- Yararlanıcı:
Türkiye Radyo ve Televizyon Kurumu
- Süre:
02/2011-03/2011
Türkiye Radyo ve Televizyon Kurumu Aday Memurların Temel Eğitim Programı
Türkiye Radyo ve Televizyon Kurumu Aday Memurların Temel Eğitim Programı
- Projenin Amacı ve Hedefi:
Bu eğitimin amacı TRT Aday Memurlarının temel eğitim ihtiyaçlarının karşılanması yoluyla mesleklerine yönelik sahip olmaları gereken temel bilgileri edinmelerini sağlamak ve disiplinli, yetkin memurlar olarak hizmet vermelerine katkıda bulunmaktadır.
- Proje Faaliyetleri:
İlgili alanada eğitimlerin organize edilmesi ve sağlanmasıdır.
- Eğitim konularından bazıları;
• İletişim,
• Halkla İlişkiler,
• İnsan Hakları,
• Anayasa,
• Türk Devrim Tarihi,
• Devlet Teşkilatı,
• Yazışma Kuralları
- Yürütücü/Ortaklar:
KARDER
- Yararlanıcı:
Türkiye Radyo ve Televizyon Kurumu
- Süre:
03/2009-04/2009
Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) Uzmanlık Eğitimi
Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) Uzmanlık Eğitimi
- Projenin Amacı ve Hedefi:
RTÜK bünyesinde bulunan uzman yardımcılarının bilgilerinin arttırılması amaçlanmaktadır.
Eğitimin hedefi, uzman yardımcılarının çoğunlukla medya çalışmaları alanında eğitimler alarak, bilgilerinin arttırılmasıdır.
- Proje Faaliyetleri:
• Medya Etiği,
• Medya ve Demokrasi,
• Medya ve Şiddet,
• Fikri Mülkiyet Hakları,
• Konuşma Özgürlüğü
alanlarında eğitim verilmesi.
- Yürütücü/Ortaklar:
KARDER
- Yararlanıcı:
Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK)
- Süre:
11/2008-12/2008
Türkiye Radyo ve Televizyon Kurumu Aday Memurların Temel Eğitim Programı
Türkiye Radyo ve Televizyon Kurumu Aday Memurların Temel Eğitim Programı
- Projenin Amacı ve Hedefi:
RTÜRK bünyesinde çalışan uzman yardımcılarının mesleki bilgi arttırımı amaçlanmktadır. İlgili uzman yardımcılarının yaşam boyu öğrenme süreçlerine de katkı sağlayacak olan bu çalışma, zengin bir eğitim müfredatı içermektedir.
- Bazı konu başlıkları;
• Anayasa,
• Örgütsel İletişim,
• Devlet Memurları ile ilgili Yasalar ve Yönetmelikler,
• Protokol Kuralları,
• Medya ve Etik,
• Kamu Yönetimi.
- Proje Faaliyetleri:
• Uzman Yardımcılarını kamu görevlilerinin ortak vasıfları ile ilgili bilinmesi gereken bilgilerin aktarılması,
• Uzman yardımcılarına görevlerini yürütebilmeleri için gerekli bilgi ve becerilerin kazandırılması ve göreve intibakının sağlanması,
• Radyo Televizyon Üst Kurulu Uzman Yardımcıları Temel Hazırlayıcı Eğitimi Eğitim Notları Derlenip Kitap Haline Getirilmiştir.
- Yürütücü/Ortaklar:
KARDER
- Yararlanıcı:
Radyo Televizyon Üst Kurulu (RTÜRK)
- Süre:
11/2007-12/2007